ניתוחי סנטר – אסימטריה, פיסול סנטר

לסנטר שלנו יש השפעה מהותית ומכרעת על המראה הכללי של הפנים ועל הרושם הראשוני שיש לנו על הסביבה. אפילו שלא אחת נותנים דגש למראה האף ולהיבטי פנים אחרים, דווקא מראה סימטרי ואסתטי של הסנטר הוא מאוד חשוב ומהותי. מצבים של א-סימטריה בסנטר, סנטר שקוע, בולט, נשי או גברי מדי וכיוצא באלו – כולם ניתנים לטיפול ותיקון איכותי ומותאם אישית באמצעות ניתוח סנטר מקצועי ומדויק.

א-סימטריה בסנטר ניתנת לתיקון באמצעות ניתוח אורתוגנטי פשוט יחסית. על בסיס אבחון מדויק של המצב הקיים, נבחרת אחת משתי השיטות האפשריות לניתוחי סנטר:

א. שתל – שתל סנטר מיוצר מחומר קשיח דוגמת טיטניום או פיק, כדי להבטיח יציבות גם כששרירי ההבעה החזקים שבסנטר נכנסים לפעולה. הקיבוע של השתל מתבצע ע"י ברגים.

ב. ניתוח הסנטר – הליך כירורגי שמתבצע דרך חתך בחלק הפנימי של השפה התחתונה. חתך זה מקנה גישה לעצם הסנטר, שמנוסרת בעזרת מסורית קטנה. השלב הבא הוא הזזת הסנטר למיקום שיבטיח את המראה המבוקש. הקיבוע למקום החדש מתבצע על-ידי ברגים או לוחיות.

ההחלמה מהירה למדי, אם כי נדרשת סבלנות עד לקבלת המראה הסופי והמרשים של הסנטר – לאחר כ-3 עד 6 חודשים. התוצאות נשמרות לתמיד.

    צרו קשר - אנחנו כאן בשבילכם
    ניתוחי סנטר

    מה זה תיקון סנטר?

    הסנטר כאמור הוא נקודת מוקד מרכזית ובעלת השפעה משמעותית על מראה הפנים הכולל. הסנטר מגדיר את השליש התחתון של הפנים, הוא תורם מאוד לאיזון הכולל של מאפייני הפנים הפרטניים, הוא משפיע על מראה הצוואר וקו הלסת וגם משפיע על התפיסה של גודל ובולטות האף.

    יש מגוון מצבים בהם יש חוסר סימטריה בסנטר או מראה פחות אסתטי ומותאם של הסנטר ליתר הפנים. ניתוח תיקון סנטר, שמיד נסקור לעומק מבחינת אפשרויות ומשמעויות, הוא ניתוח המבוצע דרך הפה ומאפשר לתקן פגמים פונקציונאליים שונים של הסנטר והלסתות וגם כמובן לתקן פגמים אסתטיים של הסנטר, כך שיתקבל סנטר המותאם בצורה אופטימאלית למראה הפנים הכולל וגם יאפשר תפקוד מלא ותקין כמובן.

    מי צריך ניתוח תיקון סנטר?

    באופן כללי, אם אין לכם או לכן בעיה עם מראה הסנטר ואין בעיה תפקודית כמו קושי בלעיסה ושאר בעיות דנטליות של קו הלסת, אז אין צורך בביצוע ניתוח סנטר. אבל במצבים בהם יש הפרעה אסתטית ו/או תפקודית, אז בהחלט יש לשקול בחיוב הליך של פיסול סנטר / תיקון סנטר.
    מצבים נפוצים המצריכים / מצדיקים ניתוח קו לסת וסנטר כוללים למשל:
    • סנטר שקוע מדי.
    • סנטר בולט מדי, מחודד מדי, רחב מדי או גדול מדי.
    • חוסר סימטריה של הסנטר – למשל כאשר צד אחד ארוך יותר משני כתוצאה מגדילה לא תקינה של עצמות
    הלסת הסנטר עקום ומאוד משפיע על כל מראה הפנים.
    • סנטר גברי מדי או נשי מדי, כך שנוצר מראה שאינו מותאם מגדרית.

    פיסול סנטר

    האם זה מתבצע כניתוח נפרד או כחלק מניתוח אחר?

    התשובה תלויה באבחון פרטני ומדויק – שהוא מהווה מרכיב קריטי לקביעת אופן הטיפול האופטימאלי והחלטה האם ואיזה ניתוח עיצוב סנטר נדרש. אפשר בהחלט לבצע הליך כירורגי של פיסול סנטר כניתוח נפרד וייעודי למטרה זו.

    כאשר לחלופין, בהחלט ישנם מצבים בהם ניתוח תיקון סנטר מבוצע ביחד עם ניתוח פה ולסת אחר – למשל ניתוח לתיקון מבנה לסתות או כל ניתוח פה ולסת אחר , מהמגוון הרחב המבוצע במרכז הכירורגי שוורץ-ארד. אך אם לצד הבעיה האסתטית והסימטרית של הסנטר יש גם בעיה תפקודית בלעיסה, בלסתות או בשיניים, אז אפשר בהחלט לבצע את הניתוחים יחד כדי לחסוך ניתוחים והליכים רפואיים.

    מאבחון ועד החלמה מלאה

    באופן כללי, הכל מתחיל באבחון מקצועי ומעמיק לכל מטופל/ת. במרכז הכירורגי שוורץ ארד אנו מבצעים בדיקות מתקדמות הכוללות הדמיות CT מקיפות, בירור האם יש בעיה תפקודית בהקשר לפה וללסת, אבחון אסתטי-רפואי וכן הלאה. לאחר האבחון בודקים האם יש צורך בניתוח סנטר ובאיזה סוג עדיף לבחור.

    משם עוברים לביצוע בדיקות כחלק מההכנה לניתוח, מבצעים הדמיות ותכנונים ממוחשבים ודיגיטליים מתקדמים לתכנון הניתוח והתוצאה, קובעים מועד ניתוח ואת הניתוח עצמו מבצעים באשפוז יום או במקרים מסוימים עם אשפוז לילה בלבד. ההחלמה אורכת כמה ימים עד לחזרה לתפקוד רגיל וכמה שבועות עד לתוצאות הסופיות. ניתוחי סנטר ועיצוב סנטר נחשבים דווקא לפשוטים ומהירים יחסית.

    במרכז הכירורגי שוורץ-ארד מתמחים בניתוחים אסתטיים ותפקודיים של הפה והלסת, כולל ניסיון עשיר ומוכח בניתוחי סנטר עם תוצאות מעולות, אסתטיות ומותאמות אישית לכל מטופל/ת.

    ניתוח ועיצוב סנטר

    שאלות ותשובות

    באיזה גיל אפשר לבצע ניתוח לעיצוב סנטר?

    הסנטר מתפתח עד לסביבות גיל 17. לאחר מכן ניתן לבצע ניתוח סנטר והתוצאות שלו יישמרו וישפיעו לטובה על ההרמוניה בתווי הפנים ועל הביטחון העצמי.

    האם ישנה צלקת אחרי ניתוחי סנטר?

    במרבית המקרים ניתוח סנטר מתבצע מתוך חלל הפה, ולכן הצלקת החיצונית היא כמעט בלתי נראית.

    מהם הגורמים לא-סימטריה בסנטר?

    ישנם 3 גורמים: דימוי גוף, מחלה או עיוות בריאותי והתאמה מגדרית.

    האם נדרש אשפוז?

    לרוב מדובר על הליך המבוצע באשפוז יום, יהיו מקרים בהם יידרש אשפוז ללילה אחד.

    כמה זמן החלמה?

    ההחלמה הראשונית לוקחת כמה ימים בודדים של מנוחה, נפיחות, כאבים שבהם מטפלים עם נוגדי כאבים. החלמה מלאה והגעה לתוצאות המלאות מצריכות עוד כמה שבועות.

    האם אפשר לאכול אחרי? האם זה משפיע על השיניים?

    אחרי שעות ההתאוששות הראשונות, אפשר לאכול ולתפקד כרגיל בעיקרון. אין לניתוח סנטר השפעה על השיניים ועל הלעיסה.

    יש לכם עוד שאלות?

    צרו איתנו קשר

    עוד במרכז

    שיקום הפה ואסתטיקה
    שיקום הפה ואסתטיקה

    סתימות, סגירת מרווחים בין שיניים, שחזורי חרסינה, שיקום באמצעות שתלים, שיקום בלסת מחוסרת שיניים ועוד - מגוון רחב של אפשרויות לשיקום הפה ולמקסימום אסתטיות

    לפרטים נוספים
    בלוטות רוק
    בלוטות רוק

    ישנן מספר הפרעות שעשויות לגרום לבלוטות רוק נפוחות: ציסטות, אבנים, חסימות, דלקות וגידולים. הטיפול בבלוטות רוק מוגדלות מתבצע בטכניקות מתקדמות ובפרט הליך אנדוסקופי, גלי הדף וטכניקה מיקרו-כירורגית מדויקת

    לפרטים נוספים
    עקירות שיני בינה
    עקירות שיני בינה

    במידה והשן כלואה וטרם בקעה או בקעה באופן חלקי, יש צורך בעקירה כירורגית שן בינה. הכוונה להליך כירורגי בו חושפים את האזור ומבצעים חתך ברקמה, לאחר מכן עוקרים בעדינות את השן ושורשיה ומסיימים בתפירה. במקרים רבים אנו ממליצים על הנחת פלזמה עשירה בפיברין (PRF) שמשמשת כמו "דבק ביולוגי" לצורך זירוז תהליכי הריפוי לאחר העקירה.

    לפרטים נוספים
    נגישות