שיננית – היגיינת הפה

טיפול שיננית הוא מרכיב חיוני בשמירה על היגיינת פה מלאה. טיפול זה כולל את המרכיבים הבאים:

* בדיקה יסודית של השיניים, של החניכיים ושל חלל הפה

* גילוי מוקדם של בעיות דנטליות שונות המאפשר מתן מענה מהיר ויעיל

* ניקוי וסילוק משקעים במשטח השיניים: פלאק, אבנית, רובד חיידקים ועוד

* ייעוץ למניעת עששת

* הדרכה לגבי התחזוקה היומיומית בהקשר של היגיינת פה: צחצוח שיניים, שימוש בחוט דנטלי, קיסמי שיניים, שטיפות ועוד

* טיפול מניעתי – הסרת אבנית, כתמים ומשקעים מעל ומתחת לחניכיים, ניקוי ושימוש בפלואוריד על-מנת לסייע במניעת מחלות חניכיים, ליטוש שיניים וסתימות במידת הצורך

שינניות לומדות קורס מקיף במיוחד של כ-2,000 שעות לימוד אקדמיות. חומר הלימודים כולל מגוון רחב של תחומים ובפרט מדעים, רפואת שיניים קלינית, רפואת שיניים קהילתית, מבנה הפה, איתור מוקדם של בעיות דנטליות ועוד. כמו כן נדרשת הצלחה בשני מבחנים שעורך משרד הבריאות, האחד עיוני והשני מעשי. המרכיב השלישי בהכשרה הוא התנסות והכשרה מעשית בקליניקות, עם אוכלוסיות מגוונות.

התדירות המומלצת לטיפולי שיננית היא 2-4 פעמים בשנה, בהתאם למאפיינים הספציפיים של המטופל או המטופלת.

    צרו קשר - אנחנו כאן בשבילכם
    שיננית – היגיינת הפה

    עוד במרכז

    ציסטות ונגעים בחלל הפה
    ציסטות ונגעים בחלל הפה

    ישנם מס' סוגים של ציסטות המתפתחות בחלל הפה ובעצמות הלסתות. הציסטה הינה חלל פתולוגי מצופה תאים (אפיתל) המקיף חומר נוזלי או גבישי. הציסטה יכולה להתפתח באזור רקמות רכות: שפתיים, חניכיים, לשון, חך, או באזור העצם (הלסת).

    לפרטים נוספים
    הרמת רצפת סינוס
    הרמת רצפת סינוס

    כאשר מבצעים השתלות דנטליות (השתלות שיניים) באזור הלסת העליונה, פעמים רבות יש צורך בהרמת רצפת הסינוס על מנת לאפשר בניית עצם והשתלות דנטליות באזור לסת עליונה אחורית.

    לפרטים נוספים
    רפואת הפה
    רפואת הפה

    אבחון וטיפול במחלות שונות המתפתחות בחלל הפה לרוב כתוצאה מבעיה בריריות (רקמות רכות) לדוגמא: פטריות, אלרגיות, מחלות עור שמתפתחות על הלשון או על גבי החניכיים וכו. פעמים רבות מדובר על תוצר של מחלה או סנדרום ממנו סובלים בין אם מדבר על סכרת, אוסטאופוריזיס, בעיות בקרישיות דם או בעיה אונקולוגית, לכן – אבחון מוקדם וטיפול מהיר קריטיים ויכולים למנוע סיבוכים עתידיים.

    לפרטים נוספים
    נגישות